مهمترین لوازم جانبی خودرو کدامند؟

لوازم جانبی خودرو ها با توجه به کاربردی که دارند، برخی از آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارهستند و روزانه قابل استفاده هستند.

لوازم جانبی خودرو وسایل اسپرتی مانندی هستند که از یک طرف دیگر باعث زیبایی کابین داخلی و از طرف دیگر به نظم دهی خودرو کمک می کند.

لوازم جانبی خودرو ها عبارت از

 1. کابلAUX

مسافت  طولانی و ترافیک همیشه جزو زمانی است که راننده میخواهد تا وقت خود را همیشه  با گوش دادن موسیقی بگذراند تا مسیر بسیارکوتاه بنظر برسد همچنین در زمان رانندگی در جاده یکی از لذت بخش ترینو قشنگ ترین تفریحات گوش دادن به موسیقی است و این کابل به راحتی و آسانی موبایل شما را به ضبط خودرو متصل کرد.

2. جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه یکی از ضروری ترینو مهم ترین لوازم جانبی خودروبه حساب می آید. لوازمی که در جعبه  کمک های اولیه قرار می گیرد شامل مواردی مانند پماد سوختگی، چسب زخم، باند، ضدعفونی کننده می باشد که در صورت نیازو موارد اضطراری به آنها دسترسی راحتی دارید.

 3 .لاستیک زاپاس

داشتن لاستیک زاپاس یکی ازمهمترین و ضروری ترین لوازم جانبی خودرو است. لاستیک خودرو معمولا نه همیشه دچار کم بادی می شود و یا در تماس با اشیا تیزو برنده امکان پاره شدن ان وجود دارد لاستیک زاپاس پرباد همیشه خیال شما را در زمان رانندگی مخصوصا در سفر اسوده خواهد کرد.

4. آب

همراه داشتن آب در صندوق عقب هم برای نوشیدن و هم برای شستشوی دستها بسیار ضروری است. همچنین امکان استفاده از آن برای خودرو مخصوصا در مسیر سفر مهم و حتمی است. چون که در جاده ممکن است از فاصله ما از آب آشامیدنی یا قابل استفاده دور باشیم و دسترسی بسیار راحتی نداشته باشیم از اینرو همراه داشتن یک ۴ لیتری آب کاربردهای فراوانی دارد.

5 .کابل باتری به باتری

احتمال کاهش قدرت باتری خودرو همیشه وجود دارد و شما با همراه داشتن کابل باتری به باتری به راحتی می توانید از خودروی دیگری کمک خواسته و این مشکل را به سرعت حل کنید.

6. چراغ قوه

موجود شدن یک چراغ قوه در خودروها  همیشه  مهم و کاربرد دارد مخصوصا وقتی که در شب یا در تاریکی رانندگی می کنید و در بعضی موارد پیش امده است که خودروها دچار نقص کوچکی می شوند و نیاز به نور مناسب برای رفع مشکل مهم و ضروری است.

7.دستکش

داشتن دستکش پلاستیکی در خودرو در زمان رفع نقص های کوچک بسیار مفید است و از کثیف شدن دستها جلوگیری میکند. 

8.هولدر مغناطیسی موبایل

در این روزها اپلیکیشن هایی برای مسیریابی در خدمت رانندگان قرار دارد که راننده همیشه مجبور است تا همیشه موبایل را مقابل چشمان خود نگه دارد و بعضی موارد اتفاق افتاده که به ترمز گرفتن و افتادن موبایل در زیر صندلی و اینجور مشکلات باعث شود تا تمرکز راننده کم شود، از اینور هولدرمغناطیسی موبایل به راحتی به دریچه کولر یا شیشه ی جلو خودرو نصب می شوند و موبایل بطور ثابت روی آن قرار میگیرد و راننده با تمرکز و راحتی از آن استفاده میکند.

9.جارو برقی فندکی خودرو

این دستگاه مفید که از طریق جا فندک خودرو تغذیه می شود به آسانی خرده زباله داخل خودرو ما را جمع میکند. جارو برقی فندکی خودرو سبک است و سیم بلندی که دارد این اجازه را می دهد تا به تمام نقاط خودرو برای تمیز کردن دسترسی داشته باشیم و رویه صندلی  و حتی کفپوش خودرو را از گرد و خاک و آلودگی پاکو تمیز می کند.

10.روکش صندلی خودرو

روکش صندلی یکی از مهمترین و ضروری ترین لوازم جانبی آن به حساب می آید. روکش صندلی از روکش فابریک است در برابر نور افتاب می کند و همچنین ما می توانیم مطابق سلیقه های  خودمان رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنیم.موقع خرید روکش صندلی  به  کیفیت ان توجه زیادی داشته باشید. از جنس  با دوامی که در برابر نور خورشید به راحتی رنگ پریده نمی شوند استفاده کنید. همچنین ضد تعریق بودن روکش بسیار اهمیت دارد چرا که راننده برای ساعت طولانی مشغول رانندگی است ، ممکن است جنس روکش باعث شدید تر شدن تعریق و ایجاد بوی خیلی بد داخل کابین شود.

11.فلاسک فندکی خودرو

لذت بردن از یک نوشیدنی گرم در داخل خودرو در حین رانندگی مخصوصا در سفرهای جاده ای بسیار لذت بخش خواهد بود. فلاسک فندکی کوچکی که با فندکی خودرو کار میکند و در زمان کوتاهی چای یا قهوه شما را آماده می کند.

با قرار دادن لوازم جانبی خودرو مانند جارو فندکی خودرو، فلاسک چای و جعبه ابزار ، می توانید به خودرو خود نظم ببخشید

12.کیف پشت صندلی خودرو

این کیف برای منظم کردن کابین داخلی خودرو است. مخصوص است برای زمانی که قصد دارید مسافرت دارید با داشتن این وسیله می توانید برخی لوازم خود را در طبقات آن را جاسازی کنید و در زمان نیاز به راحتی در دسترس شما باشند. وجود کیف پشت صندلی این امکان را بشما می دهد تا تمام لوازم مورد نیاز خود را همراه بیاورید.

13.جعبه ابزار

یکی از ضروری ترین ابزاری که وجود آن در خودرو حائز اهمیت است جعبه ابزار می باشد. داخل این جعبه، ابزارهای مفید و ضروری که برای خودرو لازم است گنجانده می شود تا در صورت نیاز قابل دسترس باشد. ابزار این جعبه معمولا شامل انواع پیچ گوشتی، کاتر، آچار بکس، دو سو و چند سو می باشد.

14.نظم دهنده صندوق عقب خودرو

این وسیله برای نظم دادن به وسایلی است که در صندوق عقب برای مواقع ضروری گذاشته می شوند و سبب می شود تا به راحتی در دسترس شما باشند. نظم دهنده ی صندوق عقب از جنس مقاومی است که دارای چند قفسه است برای جاسازی وسایل مختلف که بطور مرتب در جای خود قرار می گیرند

15.چادر خودرو

همراه داشتن چادرخودرو هم می تواند مفید باشد مخصوصا برای روزهای بارانی مانع از کثیف شدن خودرو خواهد شد. همچنین چادر خودرو در برابر آسیب های احتمالی چون آفتاب، گرد و غبار و اجسام خارجی از بدنه خودرو محافظت می کند. چادر خودرو را مطابق با شرایط آب و هوایی انتخاب نمایید.

16.کفپوش خودرو

کفپوش خودرومناسب یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی خودرو می باشد که جلوه ی زیبا و خاصی به فضای داخلی خودرو می بخشد لذا انتخاب کفپوش مناسبی که مانع آلودگی کف فابریک خودرو می شود بسیار مهم و ضروری است. در زمان خرید کفپوش خودرو به جنس و کیفیت و رنگ آن توجه ویژه ای نمایید. یک کفپوش مناسب زیر پای راننده نمی لغزد و سبب راحتی کار با کلاج و ترمز می باشد.