محبوب ترین ماشین های چینی در ایران

ماشین های چینی از سال های اول دهه هشتاد به ایران وارد شد. بازار خودروی کشورمان بیش ازپیش حالت انحصاری به خود گرفت و در حال حاضر بازه قیمتی 800 میلیون تا دو میلیارد تومان تحت سلطه چین است. که در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم،هیچ جایی در بازار های جهانی نداشتند و حتی به عنوان محصولات اقتصادی قابل قبول نبودند،به مرور مسیر پیشرفت را در پی گرفتند وحدوده سال بعد، حرف های بسیاری در این صنعت برای گفتن داشتند.این خودروها به فراخور بهبود وضعیت در بازار های جهانی در ایران نیز شرایط بهتری پیدا کردند.اما با ایجاد محدودیت برای صنعت خودرو سازی ایران و توقف واردات خودرو،بازار مونتاژ چینی ها در ایران نیز رونق خوبی گرفت و اکنون شاهد تنوع بسیاری ار محصولات سرزمین اژدهاها در کشور هستیم. به طوری که نام برخی از آن ها حتی برای بسیاری ناشناخته است.

چرا ماشین های چینی می خریم؟

برتری کلی ماشین های چینی را می توان در چند مورد خلاصه کرد. مواردی وجود آن ها با عث می شود اقبال عمومی نسبت به یک خودرو در بازار پیش از باقی نمونه های مشابه باشد.

این موارد شامل:

  • طراحی جذاب و بروزتر بدنه
  • طراحی خوب و ارگونامیک کابین
  • امکانات رفاهی متعدد
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • بازار خرید وفروش پررونق به خصوص درنمونه های کارکرده

هم اکنون در این بخش از بازارخودروهای چینی متنوعی در کلاس های مختلف عرضه می شوند. ارائه طرح های فروش سیال و متنوع نیز می تواند در این اقبال موثر باشد که برخی از مونتاژ کننده ها ایرانی برگزارمی کنند. یکی دیگر از از نکات مثبت برخی از برند های چینی نیز، همکاری آن ها با برند های اروپایی و داشتن پشتوانه نام خوش این کمپانی ها در کنار محصولات شان است. وجود چنین حمایتی موجب می شود خودروهای این برند ها مورد اعتماد تر به نظر برسند.

ارزش در برابر خرید مهم ترین اصل در این بحث

به دلیل شرایط انحصاری بازار خودروی کشورمان، کسانی که به دنبال خودرو هایی مدرن تر و مجهز تراز مدل های داخلی هستند انتخابی جز چینی نخواهد داشت. برای مثال ممکن است به بررسی بهترین شاسی بلند های بازار یا بهترین سدان های اسپرت بپردازیم. اما در تمام این بررسی ها کیفیت ساخت، بازده فنی، دوام ساخت و فنی، تعداد امکانات رفاهی، ایمنی خودرو و تجهیزات تامین کننده ایمنی آن، خدمات پس از فروش و هزینه و شرایط نگهداری مورد توجه هستند و تجزیه و تحلیل می شوند.

درواقع ممکن است خودرویی در معرفی بهترین ها برتری های بسیاری داشته باشد اما به دلیل قیمت گذاری غیرمقعول ارزش خرید چندانی را به خود اختصاص ندهد. گاهی نیز خودرویی ارزان در لیست قرار بگیرد. اما شرایط نامناسبش باعث شود آن را حتی در برابر مبلغی ناچیز ارزنده ندانیم. به همین دلیل توجه به مجموع این ها اهمیت دارد.

بهترین ماشین های چینی در ایران

بازار ماشین های چینی در کشور بسیار گرم است. با نبود محصولات وطنی باکیفیت و خالی شدن بازار از حضور کارخانه های برتر دنیا به دلیل تحریم های رنگاررنگ، چینی ها در بازار خودروی داخلی یکه تاز هستند. هرچند که درباره کیفیت بسیاری از محصولات وارداتی چین تردیدهایی وجود دارد اما برخی از انها هم گزینه های بسیار خوبی هستند که در سطح بین المللی مورد قبول هستند. آشنایی با بهترین مکاشین های چینی بازار ایران می تواند راهنمایی برای خرید و انتخاب از میان گزینه های موجود باشد. با بهترین ها آشنا هستید؟

بهترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران

خودروهای شاسی بلند در ایران طرفداران زیادی دارند. در این سال ها،شاسی بلندهای چینی هم از محبوب های پرفروش بوده اند.

5 تا از بهترین ماشین های چینی بازار ایران با ارزش خرید بالا

1 – جک5S

جک5S یک کراس اوورسایر تک دیفرانسیل است که برای سفرهای افرودی نیست، اما به خاطر ارتفاع مناسب ازسطح زمین و طراحی ساده و منطقی خود قادراست ابهتی نزدیک به یک شاسی بلندواقعی را داشته باشد. خیلی از افراد، تمایل چندانی برای خرید یک خودروچینی نمی دادند. اما جک S5 به لطف عواملی مثل پیشرانه قدرتمند،طراحی جذاب نسبت به زمان خود و آپشن قابل قبول خیلی زود موفق شد برای خود طرفداران پروپاقرصی پیدا کند.

2 – چری اریزو 5

سلیقه بازار کشورما هم مثل بازار جهانی به سمت کراس اوورها گرایش پیدا کرده است و اغلب ماشین های چینی بازارهم دراین کلاس پرطرفدارهستند. اما کماکان سدان ها هم جایگاه خاص خود را در بازار دارند. یکی از پرفروش ترین سدان های چینی حال حاضر بازار ایران، چری اریزو5 است که در یکی دو سال اخیر با نام ام وی ام اریزو5 شناخته می شود.

3 – فونیکس تیگو 8 پرو / پرو مکس

چری تیگو 8 پرو که از سال 1400 با نام فونیکس تیگو 8 پرو روی خط منتاژ مدیران خودرو آمده است؛ از نظر فضای کابین و مشخصات فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد اما نقطه قوت اصلی این خودرو، سطح اپشن هایش است که تقریباً هر آن چه را که بخواهید به شما عرضه می کند.

4 – 8KMC T

پیکاپ های چینی در یکی دو سال اخیر سهم بازار بسیار خوبی در ایران به دست اورده اند و در حال حاضر مدل های متنوعی از آن ها روی خط مونتاژ خودروسازان وطنی است. بنابراین بایستی در لیست بهترین ماشن های چینی بازار ایران جایگاهی را هم به این بارکش های محبوب اختصاص دهیم.

5– هایما 7S

هایما 7S نسبت به بسیاری از دیگر خودروهای لیست ما طراحی ساده تر و قدیمی تری دارد اما نقاط قوتی مثل مشخصات فنی مناسب، آپشن های قابل قبول، استهلاک منطقی و خدمات پس از فروش گسترده، آن را به یک چینی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است.

لیست کامل ماشن های چینی رابینید