قیمت لوازم یدکی خودرو

قیمت لوازم یدکی خودرو

قیمت لوازم یدکی خودرو همواره تاثیر مستقیمی با قیمت دلار دارد، تاثیر لوازم یدکی بر بازار خودرو هم با افزایش قیمت دلار نمود پیدا کرده است و آشفته بازار لوازم یدکی به کابوس رانندگان تبدیل شده است.

قطعات یدکی خودرو و انواع آن

تاریخچه خودروها و قطعات یدکی در یک جهت در کنار یکدیگر رقم خورده است و باید بدانید که قطعات کوچک وسایل لازم برای پیدایش و ساخت هر وسیله مکانیکی در دنیا است و کلیه لوازم یدکی در این جهت کمک کردند تا ماشین‌آلات مکانیکی ساخته شوند. در این مقاله قصد داریم در خصوص قیمت لوازم و قطعات یدکی خودرو با شما بیشتر صحبت کنیم.

یک خودرو برای اینکه ساخته شود از قطعات ریز و درشت بسیاری استفاده می‌شود و اهمیت برخی از این قطعات به حدی بالا است که در صورت استهلاک و یا تصادف می‌تواند عملکرد کلی خودرو را مختل کند و باید بدانید که حتی یک قطعه کوچک می‌تواند نقش کلیدی در یک خودرو و یا وسایل مکانیکی داشته باشد.

باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید که اگر از قطعات اورجینال استفاده کنید می‌تواند برای شما پرفایده تر از لوازم یدکی غیر اورجینال باشد چرا که لوازم یدکی غیر اورجینال شاید مشکل خودرو شما را تا چند روز برطرف کند اما قطعاً آن قطعه ای که خریداری کردید دوام زیادی نخواهد داشت و باعث می‌شود تا به مرور زمان به خودروی شما خسارت بخورد و دیگر قطعات را درگیر کند.

لوازم یدکی خودرو چند دسته است:

  1. لوازم یدکی فنی موتوری و جلوبندی خودرو
  2. لوازم یدکی بدنه و تزئینات ماشین
  3. لوازم یدکی برقی ماشین

لوازم یدکی

 

نکات خرید لوازم یدکی خودرو، باید به چه مواردی توجه کرد؟؟

 

لوازم یدکی را خریداری کنید که با خودرو شما تطابق داشته باشد:

 

یکی از مواردی که کمتر افراد به آن توجه می‌کنند این است که به مدل لوازم یدکی توجه زیادی نمی‌کنند در حالی که باید مدل لوازم یدکی با مدل خودرو تطابق داشته باشد. هر مقطعی که شما  لوازم یدکی خودرو خود خریداری می‌کنید باید با خودروی شما سازگار باشد. برای مثال اگر شما از مدل خاصی از گیربکس استفاده کنید این گیربکس باید با مدل موتور و تجهیزات جانبی در خودروی شما سازگاری داشته باشد در غیر این صورت آن قطعه نمی‌تواند به درستی در خودروی شما کار کند و ممکن است که حتی مشکلات بیشتری را برای شما به وجود بیاورد.

مقایسه قیمت ها:

بعد از آنکه متوجه شدید که کدام یک از قطعات اصلی و کدام یک از قطعات غیر اصل می‌باشد مورد بعدی که باید به آن توجه کنید قیمت آن قطعات است. بهتر است که برای این موضوع که دچار ضرر نشوید و از ضررهای مالی جلوگیری کنید هنگام خرید قطعات با چندین فروشنده در ارتباط باشید و قطعات را از چندین جا قیمت کنید چرا که در این برهه از زمان که قیمت‌ها دائماً دچار نوسان است ممکن است شما از هر فروشنده یک قیمت متفاوت دریافت کنید. پس هنگام خرید به این موضوع توجه کنید تا از چندین فروشنده قیمت لوازم یدکی خودرو  مورد نیاز خود را پرس و جو کنید بعد از آنکه قیمت ها را متوجه شدید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و بعد از آن اقدام به خرید کنید.

 ضمانت خرید لوازم یدکی:

این نکته بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید از محصولاتی استفاده کنید که ضمانت‌نامه دارند. شما می‌بایست هنگام خرید لوازم یدکی به این موضوع توجه جدی داشته باشید که از محصولاتی استفاده کنید و خریداری کنید که دارای ضمانت نامه هستند. اگر شما قطعات یدکی را بدون ضمانت نامه خریداری کنید برای شما جز هزینه‌های پی در پی نخواهد داشت و قطعاً دچار مشکل خواهید شد. این را بدانید که قطعاً اگر از قطعات بی کیفیت استفاده کنید در مدت زمان کوتاهی دوباره خراب خواهد شد و شما باید دوباره برای تعمیرات و یا تعویض آنها هزینه کنید و این کار عاقلانه نیست.

مجوز ها را بررسی کنید:

قبل از آنکه از هر فروشگاه خرید کنید باید به این موضوع توجه کنید از فروشنده تمام مجوز های تایید شده و به روز شده را دریافت کنید و کامل آنها را بررسی کنید چرا که باید فروشگاه برای فروش لوازم جانبی خودرو مجوز داشته باشد. اگر شما از فروشگاهی که مجوز ندارد خریداری کنید احتمال خیلی زیاد به مشکل خواهید خورد و ریسک بزرگی را انجام داده‌اید و ممکن است که سرمایه شما از بین برود و قطعات بیشتری از خودروی شما خراب شود.

به بسته‌بندی و کیفیت ساخت لوازم یدکی خودرو توجه کنید:

یکی از مواردی که شاید با زیرکی بتوان به آن توجه کرد نوع بسته بندی لوازم یدکی است. معمولاً کالاهای بی کیفیت برای آن که سود زیاد ندارد از بسته بندی و کیفیت پایین برخوردارند اما برعکس لوازم یدکی های مرغوب به دلیل حاشیه سود مطلوبی که دارند از بسته‌بندی با کیفیت نیز برخوردارند.

هنگام خرید به این موضوع توجه کنید که کالا دارای یک بسته‌بندی مناسبی است یا خیر و همچنین باید به زمان ساخت قطعات خودرو توجه جدی کنید. اگر محصول شما بسته‌بندی مناسبی دارد و همچنین دارای هولوگرام است می‌تواند یک نشانه مثبت باشد که شما یک کالای مناسبی را خریداری کرده‌اید.

 

 

 

عوامل تشدید کننده قیمت لوازم یدکی خودرو 

گرانی ارز، تورم، رکود، تحریم و … مشکلات تشدید کننده قیمت لوازم یدکی است و این روزها بازار خودرو و لوازم یدکی با افزایش قیمت لحظه ای دست و پنجه نرم می‌کند.

 

 

لوازم یدکی خودرو چند درصد افزایش قیمت داشته است؟

بسیاری از لوازم یدکی خودرو آن گونه که دست اندرکاران فروش لوازم یدکی خودرو و یا تعمیر کاران خودرو می ‌گویند افزایش قیمت بیش از صد درصد و در برخی موارد چند برابری داشته است.

مسئولان این صنف افزایش قیمت ارز را علت گرانی قیمت مواد اولیه می ‌دانند اما سوالی که پیش می ‌آید این است، کالایی که از قبل در انبار موجود است چرا باید با قیمت حال حاضر به فروش برسد؟

تحریم ‌ها باعث شده تا وارد کنندگان نتوانند یک قطعه یدکی را به طور مستقیم از تولید کننده خارجی بخرند و وارد کنند.

از این رو باید توسط واسطه‌ گران با چرخش چند دست جابجایی به دست فروشنده برسد اما این پایان گرانی لوازم یدکی نیست.

بنابراین پای واسطه ‌ها و دلال‌ها وسط می‌آید و هر یک از این مراحل به معنی گران ‌تر شدن قیمت تمام شده کالا وارداتی است.

مشکلات موجود در روند اداری ترخیص کالا از گمرک و کاغذ بازی ادارات دست به دست هم می دهد تا قیمت نهایی کالا گران‌تر به دست مصرف کننده برسد.

 

 

 

در انتها به این نکته اشاره باید کرد که سعی بکنید از قطعات اصلی استفاده کنید و سراغ  قطعات دست دوم و یا غیر اورجینال نروید چرا که ممکن است علاوه بر این که همان قطعه دوباره دچار آسیب شود، دیگر قطعات خودرو شما را نیز درگیر کند وبه آنها نیز آسیب برساند. سعی کنید قبل از هرگونه اقدام به این موضوع توجه کنید که حتی با وجود گرانی قطعات اصل برای شما به صرفه است که از یک قطعه اصلی استفاده کنید و یا ریسک آن را می‌پذیرید که از قطعه غیر اصل استفاده کنید.

 

برای خرید قطعات اصلی خودرو با بهترین قیمت با کارشناسان یدک نما در تماس باشید.