راهنمای نصب + خرید چراغ جلو پژو پارس

اهمیت خرید چراغ جلو پژو پارس

سیستم روشنایی اتومبیل‌ها، شامل چراغ جلو، عقب، کنار و فلاشرهای جلو و عقب و . . . می‌باشد که برای استفاده هر یک از آنها هدف مشخصی تعیین شده است. در این مقاله، در خصوص خرید چراغ جلو پژو پارس و نحوه نصب آن با شما مطالبی را به اشتراک خواهیم گذاشت.

به طور کلی، از چراغ جلو، به عنوان روشن کنندۀ مسیر استفاده می‌شود، ضمن آنکه عابرین و رانندگان دیگر نیز با روشن شدن چراغ، متوجه حضور اتومبیل خواهند شد. یکی از مهمترین دلایل استفاده از چراغ جلو اتومبیل، حفظ ایمنی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای است.

اهمیت خرید چراغ جلو پژو پارس مدرن

متاسفانه به دلیل عدم عملکرد صحیح چراغ‌های اتومبیل به خصوص چراغ‌های جلو، تصادفات جاده‌ای و حتی شهری زیادی در سطح کشور اتفاق می‌افتد. بنابراین، باید متناسب با ویژگی‌های خودرو، چراغ جلو یا عقب و . . . را تهیه کنید تا کارکرد مطلوبی طی سال‌ها داشته باشد.

چراغ جلو پژو پارس نیز مانند سایر اتومبیل‌ها، در اندازه و شکل‌های متناسب با بدنۀ اتومبیل طراحی و تولید شده که با نصب صحیح آن، زیبایی نمای ظاهری خودرو نیز بیشتر خواهد شد. نور تولیدی توسط چراغ باید کاملاً شفاف بوده و همچنین تیرگی یا سیاهی در چراغ جلو نباید دیده شود.

پیشنهاد می‌کنیم حتماً هنگام خرید چراغ جلو پژو پارس به استاندارد بودن و مرغوب بودن چراغ توجه کنید تا پس از نصب چراغ خودرو، از عملکرد آن به ویژه در مسیرهای طولانی و تاریک، رضایت داشته باشید.

بهترین فروشگاه برای خرید انواع لوازم یدکی خودرو به ویژه چراغ جلو پژو پارس، فروشگاه یدک نما است. محصولات و کالاهای عرضه شده در این فروشگاه، از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردارند.

خرید چراغ جلو پژو پارس، باید بر اساس ویژگی‌های مهم آن انجام شود!

به طور کلی چراغ‌های جلو پژو پارس به دو قسمت اصلی یعنی کاسه چراغ و عدسی یا بلوری چراغ تقسیم می‌شوند.
طراحی کاسه چراغ به صورت کره‌ای شکل است که سطح کاسه را با ماده‌ای مانند جیوه، اَندود می‌کنند. در واقع، با این کار انعکاس و میزان نور ایجاد شده توسط چراغ، افزایش خواهد یافت.

ضمن آنکه، چراغ را با یک حلقۀ نگهدارنده یا فنر در مرکز کاسه نصب می‌کنند. اگر جنس کاسه چراغ، کیفیت مطلوبی نداشته باشد، به مرور زمان، به دلیل رطوبت هوا و همچنین گرمای لامپ، کارایی خود را از دست خواهد داد و در نتیجه، نوردهی لامپ نیز کمتر خواهد شد.

خرید چراغ جلو پژو پارس مدرن، باید بر اساس ویژگی‌های مهم آن انجام شود!

بخش عدسی چراغ نیز بر روی کاسه قرار می‌گیرد که با این روش، از نفوذ آب، گرد و غبار و . . . به درون کاسه جلوگیری خواهد شد. لازم به ذکر است که بر روی سطح عدسی چراغ، منشورهای بُلورینی وجود دارند که میزان پرتوهای نوری لامپ را به خوبی مدیریت و هدایت می‌کنند و نور به شکل صحیح در محیط اطراف، ظاهر خواهد شد.

هنگام خرید چراغ جلو پژو پارس، نکات زیر را در نظر بگیرید!

ضد آب بودن چراغ جلو پژو پارس: حتماً هنگام خرید چراغ جلو پژو پارس به ضد آب بودن آن توجه کنید تا در صورت بارش باران یا مراجعه به کارواش، چراغ اتومبیل دچار آسیب و ایراد نشود.

در صورتی که چراغ جلو عایق خوبی نداشته باشد، با نفوذ آب، لامپ‌ها دچار سوختگی شده و همچنین اتصالات داخلی نیز آسیب می‌بینند. بسیاری از چراغ‌های پژو پارس، دارای نوار آب‌بندی می‌باشند که هنگام نصب چراغ جلو، باید به درستی بر روی چراغ استفاده شوند

هنگام خرید چراغ جلو پژو پارس مدرن، نکات زیر را در نظر بگیرید!

جنس چراغ جلو پژو پارس:

چراغ‌های که از جنس با کیفیت و مرغوب ساخته شده باشند، قطعاً نور بهتری تولید خواهند کرد. چراغ‌هایی که از جنس پلاستیک یا طلق می‌باشند، پس از مدتی، از کیفیت و شدت تابش نور آنها، کاسته می‌شود.

با توجه به این نکته که چراغ‌های پلاستیکی یا طلقی، با وجود گرمای لامپ، دچار تیرگی یا کدری نیز خواهند شد.
هنگام خرید چراغ جلو پژو پارس، نکات زیر را در نظر بگیرید!

نوع و جنس سرپیچ‌های چراغ جلو پژو پارس:

سرپیچ‌های چراغ جلو، به هر شکل و مدلی که باشند، شما باید متناسب با نوع و مدل سرپیچ، لامپ‌های چراغ را نصب کنید.

همچنین، جنس سرپیچ‌ها نیز باید با کیفیت باشد تا در برابر ذوب شدگی حاصل از گرمای داخل چراغ، مقاوم عمل کند. اگر سرپیچ‌های چراغ جلو استاندارد و مرغوب نباشند، ممکن است باعث بروز آتش‌سوزی در بخش الکتریکی پژو پارس شوند.

باید خاطر نشان کنیم که بیشتر چراغ‌های جلو پژو پارس فاقد لامپ می‌باشند و باید هنگام خرید چراغ جلو، لامپ‌های مناسب شرکتی یا اصلی تهیه شوند. به این دلیل که لامپ‌های غیر استاندارد، در حین رانندگی به ویژه در مسیرهای طولانی، باعث اذیت شدن چشمان رانندگان اتومبیل مقابل خواهند شد.

پیش از خرید چراغ جلو پژو پارس، راهنمای نصب آن را مطالعه کنید!

برای آنکه چراغ جلو پژو پارس به درستی نصب شود، باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت زیاد انجام دهید. پیش از شروع کار، حتماً اتومبیل خود را خاموش کنید.

گام اول:

درب کاپوت خودرو را باز کنید و سپس با مراجعه به قسمت پشت چراغ اتومبیل و با کِشیدن سوکت متصل به چراغ جلو پژو پارس، برق ورودی را قطع کنید.

گام دوم:

پوشش لاستیکی که پشت چراغ جلو قرار دارد را بردارید تا فنر را مشاهده کنید. در واقع این فنر، باعث ایجاد ثُبات لامپ در جای خود می‌شود.

گام سوم:

پس از آنکه فنر را مشاهده کردید، فنر را به سمت داخل و همچنین به سمت بالا، فشار دهید. در واقع، فنر باید در جهت مخالف پیچ حرکت کند. در حالیکه فنر در محور خود، آزاد حرکت می‌کند، شما می‌توانید لامپ را خارج نمایید. بهتر است هنگام کار، فنر را کنار بزنید تا لامپ راحت‌تر باز شود.

گام چهارم:

حال شما می‌توانید، لامپ جدید چراغ جلو پژو پارس را مجدداً وارد فنر کنید و آن را به طور صحیح در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که لامپ و فنر به خوبی در جای خود نصب شده‌اند.

گام پنجم:

سپس، پوشش لاستیکی محافظ را در جای قرار دهید و آن را محکم ببندید و سوکت برق را مجدد به ورودی برق متصل کنید تا لامپ روشن شود.

ضروری است که تمام مراحل را با دقت انجام دهید تا اتصالات لامپ و نصب آن به درستی انجام شود. اگر مهارت یا تخصص لازم جهت انجام این مراحل را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به تعمیرکار یا فرد کاربلد در این حوزه مراجعه کنید تا مراحل نصب چراغ جلو پژو پارس شما به درستی انجام شود.

برای خرید چراغ جلو پژو پارس، فقط به سایت یدک نما مراجعه کنید!

سایت فروشگاهی یدک نما، یکی از فروشگاه‌های مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد که علاوه بر ارائۀ محصولات با کیفیت و مرغوب، به صورت 24 ساعته به شما خدمات ارزنده‌ای ارائه خواهد کرد. ضمن آنکه در بخشی از این سایت، می‌توانید قطعات مورد نیاز خودروی خارجی را نیز ثبت نمایید تا آنها در اسرع وقت نسبت به ارسال سفارش شما، اقدام کنند.