قبل از خرید لوازم یدکی ماکسیما به این نکات توجه کنید

قبل از خرید لوازم یدکی ماکسیما به این نکات توجه کنید

 

قبل از خرید لوازم یدکی ماکسیما به این نکات توجه کنید

از سال 1380 پارس خودرو، شروع به مونتاژ یک محصول ژاپنی نمود. این ماشین ویژگی هایی منحصر به فرد داشت و خیلی زود طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرد.

ماکسیما محصول کمپانی نیسان است و همیشه مشتریان زیادی در سراسر ایران داشته و دارد . اما این ماشین از جمله اتومبیل های پر خرج به حساب می آید. قطعات این خودرو جزو گرانترین قطعات موجود در بازار به حساب می آیند. لذا خرید لوازم یدکی ماکسیما، آسان نبوده و برای خرید آنها بایستی فاکتورهای زیادی را لحاظ نمود.

در این مقاله از لوازم یدکی ماکسیما بیشتر خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

زمانی که خودرو لوکس ماکسیما در ایران مونتاژ شد. کشور ایران به منظور تامین قطعات این خودرو یک خط تولید راه اندازی کرد که با کمک گرفتن از صنعت مونتاژ لوازم یدکی ماکسیما را تولید و به دست مشتری می رساند. البته این خط تولید در حال حاضر متوقف شده است.

اما با وجود متوقف شدن خط تولید قطعات این خودرو، باز هم خودرو ماکسیما متقاضیان خودش را داشته و به صورت دست دوم و کارکرده خرید و فروش می شود. در حال حاضر افرادی که صاحب خودرو ماکسیما هستند بی نیاز از تعویض قطعه نبوده و همین موضوع بهانه ای شد تا از این خودرو و لوازم یدکی آن بیشتر بگوییم.

شناخت نیازهای خودرو

هنگامی که خودرویی مانند ماکسیما را معامله می کنید باید بدانید که این خودرو در دسته ی خودرو های مستهلک جای می گیرد. چرا که همانطور که پیشتر گفتیم خط تولید این خودرو در سال 1391 متوقف شده است. اما در سوی دیگر شما باید به فکر سلامت خودروی خودتان نیز باشید. و این مهم نیازمند شناخت خود خودرو و نیازمندی های آن می باشد.

بهترین روش اینست که به دفترچه ی راهنمای خودرو دسترسی داشته باشید. آنرا به خوبی مطالعه کرده و سعی کنید از تمام جوانب آن مطلع شوید. حتما می دانید که آگاهی چه نقش موثری در انتخاب دارد. چنانکه آگاهی تان را نسبت به خودرو بالا ببرید بهتر خواهید توانست لوازم یدکی مرتبط با آن را پیدا کرده و دیگر لازم نخواهد بود زمان زیادی را برای انجام آن صرف کنید.

اما شاید شما کسی باشید که خودرو ماکسیما را بصورت دست دوم خریداری کرده است و بنا به دلایلی به دفترچه راهنمای خودرو دسترسی ندارید. در چنین شرایطی بهتر خواهد بود تا با یک مکانیک خودرو یا کارشناس فروش خودرو مشورت کرده و راهنمایی های لازم را از وی بگیرید.

بطور کلی شناخت خودرو و آگاهی از نیازهای خودرو، گام اول در مسیر خرید لوازم یدکی خودرو به حساب می آید.

 

آیا ماشین شما اتوماتیک است یا از گیربکس دستی بهره می برد

ماکسیما خودرویی است که در دو مدل دستی و اتوماتیک، موجود می باشد. اهمیت دادن به این موضوع در رابطه با خرید لوازم یدکی ماکسیما مهم تلقی می شود.

شاید در نگاه اول این موضوع چندان با اهمیت به نظر نرسد اما قطعات و لوازم خودرویی که اتوماتیک است با قطعات و لوازم خودرویی که گیربکس دستی دارد اختلاف زیادی دارد.

چنانکه شما خودرو شخصی تان و نیازهای آن را به خوبی نشناسید ممکن است در خرید قطعات مورد نیاز آن اشتباه کنید و چه بسا خرید اشتباه قطعات خودرو میتواند مشکل ساز باشد.

چنین خطایی باعث میشود که هم خودرو شخصی تان عملکرد بدی پیدا کند، هم هزینه ی زیادی بر شما تحمیل شود و هم آن قطعه ی کذایی بلا استفاده و بی کاربرد بماند.  در این زمینه نیز بهتر خواهد بود تا از افراد خبره در این زمینه راهنمایی و مشورت بگیرید.

لوازم یدکی ماکسیما و توجه به شماره تولید وسیله نقلیه

لوازم یدکی ماکسیما و توجه به شماره تولید وسیله نقلیه

شماره تولید وسیله ی نقلیه

تمامی وسایل نقلیه از شماره تولید یا شماره شناسایی بهره مند هستند. این شماره معمولا بصورت یک کاراکتر 17 رقمی، شامل اعداد و حروف بوده که بر روی تایر، داشبورد و یا بر روی شیشه ی جلو نوشته میشود. این شماره تولید می تواند اطلاعات مهمی را به صاحب خودرو بدهد. اطلاعاتی از قبیل مدل، سال ساخت، شماره سفارش و…

قطعا برایتان سوال است که چرا و به چه دلیل دانستن این شماره ها اهمیت دارد؟

بطور کلی دانستن هر گونه اطلاعات از خودرو شخصی مهم تلقی می شود. شما به عنوان صاحب خودرو باید از وسیله ای که مالکش هستید به قدر کافی اطلاع داشته باشید.

در هنگام خرید قطعه برای خودرو، دانستن این اعداد و ارقام می توانند به شما کمک کنند تا بر اساس مدل، سال ساخت و… وسیله ای را تهیه کنید که بیشترین تطابق را با وسیله ی نقلیه شما دارد. چنانکه نسبت به استفاده از این شماره ها اطلاعات کافی ندارید بهتر است با افرادی که در این زمینه کاربلد هستند به قدر کافی مشورت کنید.

 

لوازم یدکی ماکسیما و توجه به عملکرد خودرو

لوازم یدکی ماکسیما و توجه به عملکرد خودرو

توجه به عملکرد خودرو

ماکسیما یک خودرو در کلاس جهانی است. قطعا عملکرد چنین خودرویی با عملکرد خودرویی که در رده ی پایین تر قرار می گیرد متفاوت می باشد. بطور کلی خودروهایی با کلاس جهانی به گونه ای طراحی شده اند که در عین داشتن سرعت و شتاب، قدرت و کنترل بالایی نیز داشته باشند.

لذا دور از ذهن نیست که قطعات آنها نیز با قطعات سایر خودروها متفاوت باشد. در نتیجه بسیار مهم است که محصولاتی برای این دست خودرو ها خریداری شود که در کلاس جهانی بوده و اصطلاحا اصل و اورجینال باشند. کما اینکه خرید محصولات فیک و غیر اصلی می تواند عملکرد خودرویی با کلاس جهانی را مختل نماید.

قطعات داخلی یا قطعات خارجی

ماکسیما یک خودرو ژاپنی است که توسط شرکت پارس خودرو در داخل مونتاژ شده، همانگونه که گفتیم در اوایل دهه 80 خط تولید قطعات  این محصول در کشور ایران راه اندازی شد، این خط تولید در دهه 90 متوقف شده است.

برای پیدا کردن قطعات جانبی این خودرو دو راه پیش رو دارید. یا باید به دنبال قطعه ایرانی باشید یا قطعه خارجی. اما خبر خوش اینست که قطعات داخلی قابل رقابت با قطعات خارجی بوده و خرید قطعه ی داخلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت به صرفه می باشد.

موردی که در رابطه با خرید قطعات داخلی و خارجی رعایت کردن آن الزامی است توجه به اصل بودن و گارانتی داشتن قطعه ی مورد نظر می باشد.  لذا بایستی دقت لازم را مبذول داشت تا قطعاتی خریداری شوند که کیفیت، قیمت مناسب و ضمانت پس از فروش داشته باشند و از فروشگاه های اصل و مجاز خریداری شده باشند.

سخن پایانی اینکه خرید قطعات خودرو، مساله ای سخت و چالش برانگیز است. این موضوع برای بسیاری از صاحبین خودرو موضوعی مهم و دغدغه آفرین می باشد.

اما این سختی و این چالش تا حد زیادی قابل کنترل هستند. خریداران قطعات خودرو می توانند با رعایت اصولی که در این نوشتار به طور خلاصه به توضیح آنها پرداختیم خریدی ایمن و مطمئن داشته باشند.

در این مقاله با موضوع لوازم یدکی ماکسیما با شما همراه بودیم. امید است که این موضوع برای شما جالب و کاربردی بوده باشد.