بهترین خودروهای معرفی شده در CES 2024

CES 2024

هر ساله  خودروسازان با حضور در شهر لاس وگاس محل برپایی بزرگترین مجمع رونمایی از محصولات آینده سال یعنی CES (Consumer Technology Association) به معنایی انجمن فناوری مصرف کننده آنچه قصد ارائه ی آن را در سال جدید میلادی دارند به رخ کشیده و به چالش میگذارند . امسال نیز این مراسم از هر سال مجلل تر و پر محصول تر برگزار شد و خودرو سازان سراسر دنیا چه خودروسازان قدیمی چه خودروسازان جدید و با سلیقه نوآوری های تازه را به نمایش گذاشته و حضوری پررنگی داشتند .

شرکت سونی با رونمایی از خودرو الکتریکی و هوشمند Afeela رقابت را در این بخش داغ‌تر کرد و از طرف دیگر ماشین سازان نوپایی مانند VinFast با رونمایی از خودروی پیکاپ جدید خود سودای رقابت با Tesla سایبرتراک را در دارد .

هوندا ZERO

هوندا در نمایشگاه امسال دو خودروی مفهومی جدید تحت برند زیرو با نام هوندا سالون و هوندا اسپیس هاب معرفی کرد که طراحی آینده نگرانه ی آن نقشه راه هوندا در سال های پیش رو را نشان می دهد .

هوندا در نسل جدید خودرهای خود از AI ( هوشمند مصنوعی )‌ استفاده خواهد کرد .

هوندا سالون saloonsAfeela

طبق آنچه سال گذشته در این نمایشگاه رخ داد هوندا و سونی طی همکاری خودروی تحت برند Sony Honda Mobility معرفی کردند ٬‌ امسال نیز نسخه مفهمومی و منطفی تری از خودرو Afeela را ارائه دادند .

شرکت سازنده تاریخ دقیق و قیمت را اعلام نکرده است اما گفته می شود در محدوده ی ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار خواهد بود .

آفیلا

پیکاپ VinFast VF Wild

VF Wild شاید یکی از غیرمنتظره ترین عرضه های خودرو در نمایشگاه امسال بود . VinFast ، خودروساز ویتنامی نوپایی می باشد که امسال از طرح خود برای یک پیکاپ متوسط الکتریکی رونمایی کرد که طراحی Wild ( خشن ) دارد .

وین‌فست مدعی است که اگر VF Wild به تولید انبوه برسد ، شاهد دو موتور برقی و برد حداقلی ۲۵۰ مایلی (۴۰۳ کیلومتری) خواهیم بود . پیکاپ جدید وین فست ویتنامی به خاطره طراحی خلاقانه می‌تواند ظرفیت حمل بار بیشتری داشته باشد .

بهترین خودروهای معرفی شده در CES 2024

فولکس واگن گلف جی تی آی 2025

گلف و هاچبک های زیبای آن سالهاست که در بازار میدرخشند و هر نسل از آن با تغییرات چشمگیر ، طراحی شیک و در عین حال اصالت همیشگی گلفت در کنار تحول هایی در زمینه‌ی پیشرانه و فناوری‌های جانبی و نرم افزاری همراه بوده است .

فولکس‌واگن دیزاین جدیدی به شکل استتارشده از نسل Golf GTI را با تحولی در طراحی و تغییراتی در سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به CES 2024 آورد .

این خودرو نیز با دستیار هوشمند ChatGPT به روز شده ٬‌ فولکس اعلام آخرین سال عرضه این هاچبک با گیربکس دستی خواهد بود .

جی تی ایکس گلف

خودروی مفهومی Mercedes Benz CLA

مرسدس بنز در نمایشگاه سی ای اس امسال علاوه بر جی کلاس برقی ٬‌ خودرویی با ابعاد جمع و جور و طراحی جذاب رونمایی کرد که پیش نمایش از خودری سال آینده و نسل آینده ی CLA و چند خودروی ارزران دیگر است .

مرسدس بنز