یونیت ایربگ چیست ؟

ایربگ چیست ؟

ایربگ یا کیسه ی هوا از اجزای مهم ماشین های امروزی می باشد .  که نقش مهمی در نجات دادن جان افراد داخل ماشین در تصادفات شدید دارد . سیستم ایربگ از بخش های مختلفی تشکیل شده شامل : سنسور ایربگ ، کیسه هوا و یونیت ایربگ . در این مقاله به یونیت ایربگ پرداخته و توضیحاتی داده ایم .

ایربگ یکی از مهمترین اختراعات صنعت خودرو در زمینه محافظت از جان انسانها در وسایل نقلیه بود . در حین جنگ جهانی دوم اولین حق تبت اختراع کیسه هوا ثبت شد و دراوایل عرضه کاربرد و طراحی آن به عنوان یک دستگاه فرود تصادف بادی برای هواپیماها بود . واما در دهه ۱۹۹۰ میلادی کیسه هوا برای ماشین ها نیز معرفی شد ، بحث‌های جنجالی ای در مورد آنها وجود داشت .طی کشمش هایی که در آن دوران وجود داشت به این نتیجه دست یافتند که ایربگ خودرها باید با سرعت زیاد و کافی باز شود تا از سرنشینان جلوی خودرو محافظت کند . و اما یونیت ایربگ چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است ٬ در ادامه با ما باشید تا به این موضوع بپردازیم .‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

یونیت ایربگ

یونت ایربگ واحد کنترل و پردازش کیسه هوا نسبت به تصادف و حسگرها را تشکیل می دهد . یونیت ایربگ دارای برنامه ریزی بوده و انعطاف پذیر می باشد . این یونیت میتواند تا ۳۲ حلقه شلیک یا همان ایربگ را استارت بزند و ۱۲ رابط سنسور را نیز پردازش و کنترل کند . همچنین نیز یونیت کیسه هواهای حرفه ای هم وجود دارند که تا ۴۸ حلقه شلیک و ۱۸ رابط را می‌توانند پردازش و مدیریت کنند . یونیت کیسه هوا مبتنی بر واحد کنترل ایربگ ، شتاب‌ و نیروی وارد شده به سرنشین و راننده را در صورت بروز تصادف تا حدی که ممکن است پایین نگه می‌دارد به دلیل اینکه که درستی تایم باز شدن ایربگ و اینکه کدام ایربگ باید باز شود را مدیریت می‌کند . فعال سازی به موقع مکانیسم‌ مهار در خودرو توسط یونیت ایربگ بهترین محافظت ممکن را برای سرنشینان خودرو ارائه می‌دهد . در واقع یونیت ایربگ با عملکر صحیح و آنی خود ، شدت و قدرت آسیب را کم کرده و باعث نجات سرنشینان و راننده می‌شود.

عملکرد یونیت ایربگ

اصل عملکرد يونیت ایربگ این است که داده ها و اطلاعات را از سنسورهای فشار برای تشخیص تصادفات و از سنسورهای شتاب برای تشخیص تصادفات جانبی و جلو و عقب دریافت کرده و پردازش کند . همچنین قابل به ذکر است دقت الگوریتم‌هایی که در یونیت ایربگ برای تشخیص تصادفات جلو، عقب و جانبی و همچنین واژگونی‌خودرو استفاده می‌شود هر روز در حال بهبود است . یونیت ایربگ پس از ارزیابی و پردازش داده های دریافتی ، تصمیم برای باز کردن یک یا چند کیسه هوا را اتخاذ می‌کند . این فعل و انفعالات در کمترین زمان ممکن صورت میگیرد واعلا هیچ اثری نخواهد داشت و نوش دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود.

پیشرفت‌ها در یونیت ایربگ

اخیراً سیستم‌ کیسه هوای خودروها به طریقی ساخته شده که سنسوردما و حسگر واژگونی آن را با یونیت کیسه هوا ترکیب کرده اند و باعث صرفه جویی در فضا و هزینه شده است .

یونیت ایربگ های جدید با مجموعه کاملی از سنسورهایی شمال سنسور سرعت زاویه ای و سنسور شتاب برای هر سه بعد اختراع شده است .

سیستم ایربگ‌ و یونیت ایربگ‌های جدید به سمتی می‌روند که حتی از عابر پیاده هم در صورت تصادف با ماشین محافظت کنند. در واقع قرار است در خودروهای جدید، یک عدد کیسه هوا در قسمت بیرونی و جلوی خودرو هم وجود داشته باشد .

در سیستم کیسه هواهای جدید ، واحدهای کنترل کیسه هوا ( AirBag Unit )  درمواقع لازم به عنوان ضبط کننده اطلاعات اتفاقات و رویدادها هم استفاده می شوند . در واقع این قطعه به جعبه سیاه خودرو مبدل می‌شود که از اطلاعات آن میتوانند پیش پلیس استفاده کنند .

ایربگ

خرید یونیت ایربگ

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان یدک نما برای خرید یونیت ایربگ در تماس باشید.