فراری با نخستین 4 در آمد – Ferrari purosangue 2023

SUV جدید از شرکت فراری معرفی شد !

قیمت خودرو

این ماشین سال آینده با قیمت ۴۰۰ هزار دلار عرضه به بازار می شود .

فراری

فنی

زمانی پورش در ۲۰۰۲ ساخت Cayenne را آغاز کرد ، اثری روی سایر رقیبان نداشت . ولی لامبورگینی تو سال ۲۰۱۸ با ارائه URU وارد بخش ماشین های شاسی‌ شد و استون مارتین نیز با DBX در سال ۲۰۲۰ به بازار وارد شد . فراری این خودرو ساز ایتالیایی تا جایی که توانست در برابر تولید SUV مقاومت کرد ، اما سرانجام برای اینکه از رقبا عقب نماند ، اولین خودروشاسی‌بلند خود به نام پوروسانگوئه (Purosangue) را عرضه کرد .

در حال حاضر سابقه نداشته که یک خودرو شاسی و کراس از موتور v12 و تنفس طبیعی استفاده کند . تنفس طبیعی این خودرو بدون القای الکتریکی و اجباری کار میکند . طبق گفته فراری این موتور میتواند ۸۰ درصد گشتاور را در ۲۱۰۰ دور در دقیقه ارايه کند .

بازده پوروسانگوئه به عنوان یک شاسی‌ ۴ در بسیار قوی است . این ماشین در ۳.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و در ۱۰.۶ ثانیه ۰ تا ۲۰۰ کلیومتر را پر می‌کند و حداکثر سرعتش نیز ۳۱۱ کیلومتر است .

فراری ۴ در

ظاهر بیرونی

در بخش ظاهری میتوان گفت که این ماشین دیزاین متفاوتی با الگوهای مدرن GT و همین طور کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها دارد . به همین دلیل این خودرو یک کراس‌ اوور سنتی نمی باشد و بیشتر مدل ورزیده تر GTC4Lusso می باشد تا اینکه یک ماشین صرفا قدبلند . برای قرار دادن موتور V12 ، پوروسانگوئه یک کاپوت دراز دارد و همینطور لولای کاپوت در قسمت جلوی آن قرار گرفته تا تیم طراحی کننده فضای بزرگتری برای کار روی ستون‌های A داشته باشند . طراحی ظاهری این خودرو به دو بخش تقسیم می‌شود : بالاتنه پر ابهت و پایین تنه فنی . مهندسین طراحی می‌خواستند طوری قسمت بالایی بدنه به نظر برسد که انگار بدنه روی گلگیرها شناور است.

ظاهر داخلی

ظاهر داخلی

فراری طرح دوگانه و قرینه را برای کابین محصول جدیدش ارايه کرده و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی روبروی سرنشینان جلو قرار گرفته است . طراحی قرینه علاوه بر صندلی‌ جلو، همچنین در ردیف عقب پوروسانگوئه نیز مشاهده می شود . سرنشینان جلو برای استفاده از قبلیت های رفاهی می‌توانند از یک کنترلر چرخشی استفاده کنند و این کنترلر برای سرنشینان عقب نیز نصب شده و قابل استفاده است . کل کابین با مواد لاکچری و زیست‌محیطی ساخته شده و ۸۵ درصد کابین تیپ پایه از جنس مواد بازیافتی است. همچنین پوروسانگوئه اولین ماشین در جهان است که دارای آلکانتارای اختصاصی است و ۶۸ درصد آن از پلی‌استر بازیافتی است .