مقایسه فیدلیتی با لاماری

بررسی فیدلیتی :‌

فیدلیتی یک کراس‌اوور حدودا بزرگ است. در مقایسه با همکلاسی هایش باید بگوییم سایزش کوچک‌تر از توسان TL می باشد و بزرگ‌تر از چری تیگو 7 است .

از لحاظ شتاب و قدرت شاید این خودرو حرف خاصی نداشته باشد ولی به خاطره پیشرانه توربوشارژ و گشتاور کافی و گیربکس ٦ سرعته دو کلاچه به شما اطمینان می‌دهم که برای استفاده‌های شهري و روزانه گذینه خوبي هستش .

اما با توجه به فدم تک دیفرانسیل و مشخات فنی و ويژیگی پلتفرم و شاسی این خودرو ، کاملاً معلوم است که فیدلیتی برای آفرود ساخته نشده و مانند سایر کراس‌ اوورهای تک دیفرانسیلی ، فقط برای جذابیت‌ ظاهری و جادار شدن اتاق و عبور راحت از دست اندازهایی معمولی ، قد بلند کرده است .

فیدیلیتی

بررسی لاماری :

لاماری ایما در چین و سایر کشورها با نام تجاری دانگ فنگ T5 Evo شناخته شده که در حقیقت بهبود یافته ی نسخه ای از دانگ فنگ T5 اصلی است.

T5 Evo خودرویی به روز می باشد که در سال 2021 توسط شرکت زیرمجموعه‌ی دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شد . در اصل T5 Evo نسخه بهبود یافته T5 می باشد که در سال 2018 معرفی شد.

لاماری ایما، آنچنان جوان پسند نمی باشد و بیشتر یک کراس‌اوور خانوادگی و درون شهری محسوب می‌شود.

لاماری

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ مشخصات فنی

لاماری از نظر فنی گزینه بهتری از فیدلیتی است. هر دو این خودروها  با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو وارد بازار شد که البته موتور لاماری می‌تواند نیرویی معادل ۲۸۵ نیوتن‌ بر متر و قدرتی به‌اندازه ی ۱۹۵ اسب‌بخار تولید کرده و این دوتا عدد برای موتور فیدلیتی به‌ترتیب ۲۳۰ نیو‌تن‌ بر متر و ۱۵۵ اسب‌بخار می باشد .

به‌خاطر همین تفاوت در موتور این دو خودرو ، سرعت لاماری از صفر تا صد در کمتر از ۱۰ ثانیه می باشد که برای یک شاسی‌بلند بد نمی باشد . آن طرف سرعت فیدلیتی از صفر به ۱۰۰ کیلومتر۱۲ ثانیه می باشد . دومین امکان مهم و محسوس لاماری در بخش فنی نسبت به فیدلیتی گیربکس هفت‌سرعته آن است. امکانی که تاثیرش را در مصرف سوخت خودرو هم نشان می‌دهد و باعث می شود مصرف سوخت ترکیبی لاماری به ازای ۱۰۰ کیلومتر ۱.۵ لیتر میباشد و این عدد از مصرف سوخت ترکیبی فیدلیتی کمتر می باشد.

مقایسه لاماری و فیدلیتی؛ آپشن‌ها

لاماری و فیدلیتی هر دو شاسی‌بلند یا به‌طور دقیق‌تر دو کراس‌اوور نسبتا جدید در بازار می باشد . آرین‌موتور از سال ۱۴۰۱ لاماری را وارد بازار کرده و فیدلیتی که محصول بهمن‌موتور می باشد ، یک سال زودتر از لاماری عرضه شده . از نظر وزن و ابعاد فرق زیادی باهم ندارند. وزن فیدلیتی ۱۵۷۵ کیلوگرم یعنی ۱۵ کیلوگرم بیشتر از لاماری می باشد و تفاوتی بین طول و عرض ، ارتفاع و فاصله محوری آن‌ دیده نمی‌شود. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی جزوی از سیستم‌های کمک‌کننده به‌راننده می باشد و فقط جزو آپشن‌های لاماری است واعلا هردو خودرو در این بخش به سیستم‌ کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز می باشند. به‌جز سنسور عقب و سنسور فشار باد تایر‌، سنسور دیگری در سیستم‌های هشداردهنده فیدلیتی مشاهده نمی شود ، اما لاماری اضافه بر این سنسور ها ، سنسور جلوو سنسور باران , سنسور رادار نقطه‌کور و سنسور رادار تغییر لاین هم دارا می باشد . چراغ‌ دی‌لایت و اتولایت در هر دو مدل خودرو وجود دارد و در سایر آپشن‌های آن‌ها تفاوت دیگری به چشم نمی خورد .