اهمیت آینه دید عقب ماشین در حفظ و ایمنی راننده

تهیه لوازم یدکی اتومبیل از مراکز معتبر در خاطرتان سوپاپ اطمینانی ایجاد می کند که به لحاظ سلامت قطعه خیال تان آسوده باشد. یکی از شرکت های معتبری که تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی را در ایران انجام می دهد ، برند ایساکو ISACO است.

ایساکو

 

خرید لوازم یدکی تحت لیسانس این کمپانی به معنای تایید کیفیت و توزیع محصول است. از لوازم یدکی اصلی همه ی اتومبیل ها که توسط شرکت ایساکو تهیه و توزیع می گردد می توان به آینه دید عقب ماشین اشاره کرد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

به طور معمول همه ی اتومبیل های موجود ، دارای سه آینه دید عقب هستند که نقش بسزایی در کنترل و مهارت رانندگی دارند. اکنون با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

آینه دید عقب میانی

آینه دید عقب میانی در داخل خودرو قرار دارد و به عنوان امتداد شیشه جلو اتومبیل محسوب می شود. این آینه شیشه عقب را منعکس کرده و فاصله وسایل نقلیه پشت سر را نشان می دهد.

 

آینه دید عقب

 

همچنین با ایجاد قابلیت دید به رانندگان در معکوس کردن مانورها کمک می کند. به منظور بهره مندی از آینه دید عقب میانی به روشی صحیح ، نباید تزیینات یا موادی را برای پوشاندن شیشه عقب وسایل نقلیه قرار داد.

آینه دید عقب چپ و راست

آینه دید عقب چپ و راست در خارج از خودرو قرار دارند. این آینه ها در ابتدای درهای جلو و چپ و راست و در محدوده دید راننده قرار گرفته اند. آینه دید عقب چپ و راست هنگام کنترل تغییر مسیر ، بررسی محیط اطراف در اولین حرکت خودرو ، عبور از تقاطع ها و گردش به چپ یا راست استفاده می شوند.

آینه دید عقب

آینه دید عقب کمکی

علاوه بر این سه آینه اصلی دید عقب ، آینه های کمکی مختلفی که نقاط کور را کاهش می دهند بعداً می توانند به خودرو اضافه شوند. به طور کلی آینه های نقطه کور با نصب بر روی آینه های دید عقب راست و چپ استفاده می شوند. آینه های نقطه کور به ویژه برای دیدن موتورسیکلت ، دوچرخه یا وسایل نقلیه کوچک دیگر برای رانندگان بسیار مفید است.

راه های افزایش دید با آینه دید عقب

برای تنظیم آینه اتومبیل ابتدا باید آینه دید عقب میانی را مورد توجه قرار داد. برای فرایند تنظیم آینه دید عقب میانی ، به نمای واضح و گسترده شیشه عقب خودرو توجه می شود. آینه دید عقب میانی به چپ و راست ، بالا و پایین حرکت می کند.

راننده باید با توجه به قد خویش به بالا و پایین بردن آینه دید عقب میانی زاویه مناسب خود را پیدا کند. سپس ، تنظیمات ادامه می یابد تا زمانی که نمای کامل با حرکات انجام شده به سمت راست و چپ به دست بیاید. به این ترتیب ، اگر بعد از انجام تنظیم آینه دید عقب میانی ، شیشه عقب و میزان ترافیک با یک نگاه مشاهده می شود ، به این معنی است که تنظیم آینه کامل است.

آینه دید عقب

مهمترین عاملی که هنگام تنظیم آینه دید عقب در نظر گرفته می شود ، اجتناب از لوازم جانبی و مواردی است که دید شیشه عقب را محدود می کنند. استفاده از چسب در شیشه عقب در کنار بالش ها ، زیور آلات یا سایر وسایل قرار گرفته در محفظه شیشه عقب ممکن است باعث کاهش دید راننده شود و ایمنی رانندگی را به خطر بیندازد.

از آنجایی که آینه دید عقب چپ و راست در خارج از اتومبیل قرار دارند باید با استفاده از دکمه تنظیم آینه عقب تنظیم شوند. آینه دید عقب میانی فقط قسمت عقب را نشان داده و برای رانندگی کنترل شده و ایمن کافی نیست. آینه دید عقب چپ و راست که به آنها آینه های جانبی نیز گفته می شود نیز باید به طور صحیح تنظیم شوند تا وسایل نقلیه در سمت راست و چپ دیده شوند.

هنگام تنظیم آینه دید عقب چپ و راست ، قسمت عقب باید تا حد ممکن نشان داده شود ، نه وسیله نقلیه مورد استفاده؛ به عبارت دیگر ، کافی است که شما 5 درصد از وسیله نقلیه خود را از آینه های عقب چپ و راست ببینید.

تنظیم صحیح آینه دید عقب ؛ این امکان را برای تسلط بر نقاط کور ، مانور با دید راحت تر و زاویه باز ، تغییر مسیر هموار و اقدام در برابر مشکلات احتمالی فراهم می کند.

همیشه قبل از شروع حرکت حتماً با بررسی آینه های دید عقب مرکز ، راست و چپ سفر خود را آغاز کنید ، حتی اگر تنظیمات شما از قبل انجام شده باشد. بنابراین ، شما جاده را با یک منظره ایمن و خوب شروع می کنید. علاوه بر این ، برای اینکه آینه دید عقب راست و چپ را به روشی سالم مشاهده کنید ، از تمیزی شیشه ها و آینه ها غافل نشوید.

ثبت سفارش و خرید لوازم یدکی در سایت یدک نما

سایت یدک نما اولین بانک اطلاعاتی تبلیغات فروشندگان لوازم یدکی خودرو در ایران بوده که با هدف معرفی تامین کنندگان قطعات خودرو به مشتریان و با قابلیت های منحصر به فرد طراحی شده است. برای تهیه قطعات لوازم یدکی ایساکو می توانید از طریق سایت www.yadaknama.com اقدام به سفارش و خرید نمایید.

همچنین می توانید با نصب اپلیکیشن این بانک اطلاعاتی که قابل نصب بر روی تمام نسخه های اندروید و ios است نسبت به جست و جوی سریع بر طبق برند و نوع خودرو، محصول مورد نظر را یافته و سفارش دهید.