انواع قطعات کروز

شرکت کروز یک شرکت ایرانی تامین کننده قطعات خودرو است که از سال 1361 در زمینه تولید انواع قطعات خودرو فعالیت می کند. امروزه انواع قطعات کروز ساخت این شرکت به شرکت های خودروسازی ایرانی کمک می کند تا همگام با تکنولوژی های روز دنیا پیش بروند. همچنین قطعات کروز به عنوان یکی از بهترین انواع قطعات یدکی موجود در بازار توانسته اند جایگاه خوبی را در میان مصرف کنندگان داشته باشند.

شرکت کروز به عنوان بزرگ ترین شرکت تولیدکننده انواع قطعات خودرو امروزه توانسته سهم به سزایی در ارتقاء سطح کیفی خودروهای داخلی داشته باشد. لوازم یدکی ساخت این شرکت ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند و بنابراین طول عمر مفید بالایی دارند. علاوه بر این، انواع قطعات کروز براساس مدل های مختلف خودرو طراحی و تولید می شوند تا مشتریان بتوانند قطعات یدکی سازگار با خودروی خود را خریداری نمایند.

انواع قطعات کروز

1. قطعات موتوری کروز

قطعات موتوری یکی از مهم ترین بخش های خودرو هستند که شامل اجزای متفاوتی می باشند. عملکرد صحیح قطعات موتوری در کنار یکدیگر می تواند منجر به بازدهی کامل موتور شود. لوازم یدکی موتوری یکی از انواع لوازم و قطعات خودرو هستند که مهم ترین قطعات خودرو بوده و تعویض به موقع آن ها می تواند در سلامت موتور خودرو نقش به سزایی داشته باشد.

2. قطعات اتاق کروز

قطعات داخل اتاق خودرو نیز یکی دیگر از بخش های داخلی خودرو است که در صورت فرسوده شدن بایستی تعویض شوند. انواع قطعات کروز شامل انواع قطعات اتاق خودرو نیز می باشد. قطعات داخل اتاق خودرو شامل داشبورد، پدال گاز، کنسول، غربیلک، جلو آمپر، دسته برف پاک کن، تودری و … تنوع بسیار زیادی دارند. شما می توانید در صورت مستهلک شدن یا خرابی هر کدام از قطعات، آن را با نمونه جدید تعویض کنید.

3. انواع سنسور کروز

سنسورها رانندگان را از وضعیت خودرو آگاه می کنند. در خودروهای مدرن امروزی سنسورها انواع مختلفی دارند که شامل سنسور اکسیژن، سنسور دور موتور، سنسور ولتاژ، سنسور مف، سنسور زاویه سنج پدال، سنسور ضربه گاز، سنسور دمای آب، سنسور فشار روغن هیدرولیک، سنسور دریچه ناک، سنسور دمای سوخت، سنسور سوئیچ کولر، سنسور MAP و سنسور سرعت می باشند. انواع قطعات کروز شامل انواع سنسورهای خودروهای مختلف نیز می باشند.

4. انواع سیم کشی کروز

سیستم سیم کشی خودرو درواقع همان سیستم توزیع کننده برق خودرو است. سیم کشی ها برق تولید شده یا ذخیره شده در باتری خودرو را به سایر اجزای سیستم برق خودرو منتقل می کنند. سیم کشی ها یکی دیگر از انواع قطعات کروز هستند که جزء اصلی سیستم برق خودرو می باشند. طول، جنس، سایز و … از جمله موارد مهم در انتخاب نوع سیم کشی متناسب با نوع خودرو است.

5. انواع شمع کروز

شمع خودرو از اصلی ترین قطعات موتور خودرو است که با ایجاد جرقه اولیه باعث روشن شدن و شروع به کار خودرو می شود. شمع ها با جرقه زدن، حرارت موردنیاز موتور خودرو را فراهم می کنند. شمع ها یکی دیگر از انواع قطعات کروز هستند که برای انواع خودروهای داخلی تهیه شده و در دسترس مصرف کنندگان می باشند. مشکلات مربوط به روشن کردن ماشین، جرقه موتور، مشکل در گاز دادن یا شتاب خودرو، نشیمن سفت و خشن، روغن ریزی ماشین، مصرف زیاد سوخت از جمله علائم زمان تعویض شمع خودرو هستند.

انواع قطعات کروز

6. انواع لامپ کروز

یکی دیگر از انواع قطعات کروز لامپ ها هستند. در هنگام خرید لامپ های خودرو بایستی ضد آب بودن لامپ، نوع فناوری به کار رفته در لامپ، میزان خروجی، میزان مصرف انرژی، موارد استفاده و ویژگی های نصب لامپ مورد توجه قرار گیرد.

7. متعلقات بدنه کروز

قطعات خارجی بدنه خودرو یکی دیگر از انواع قطعات کروز هستند که برای حفظ ظاهر و یا عملکرد بهتر خودرو استفاده می شوند. قطعات بدنه بیرونی ماشین شامل سپر، تیغه برف پاک کن و … می باشد.

8. کویل کروز

کویل یکی دیگر از انواع قطعات کروز است که تحت عنوان کوئل یا سیم پیچ احتراق خودرو نیز شناخته می شود. کویل ها در سیستم جرقه زنی خودرو قرار گرفته و جریان برقی را با ولتاژ بالا تولید می کنند تا به شمع ها برسد و در سرسیلندر باعث ایجاد جرقه شود. از جمله نشانه های خرابی کویل و فرا رسیدن زمان تعویض آن می توان به شنیدن صدای بلند و آزار دهنده از اگزوز، دود سیاه اگزوز، بوی آتش سوزی، بوی زننده بنزین، توقف کارکرد موتور یا عدم کارکرد صحیح موتور، مصرف بالاتر سوخت، نشت روغن و سخت استارت خوردن خودرو می باشد.

9. انواع کلید کروز

کلید ها نیز یکی از اجزای خودرو هستند که در انواع مختلف با کاربردهای متنوع طراحی و تولید می شوند. کلید تنظیم نور، کلید تنظیم صنددلی، کلید شیشه بالابر، کلید تنظیم آینه، کلید صندوق و …. تنها بخشی از انواع کلید های مورد استفاده در خودرو ها هستند. کلید ها که یکی دیگر از انواع قطعات کروز هستند، می توانند بخش های مختلف خودرو را به راحتی تحت کنترل راننده درآورند.

10. کامپیوتر کروز

کامپیوتر خودرو در واقع نوعی واحد کنترل موتور است. کامپیوتر وظیفه کنترل بیشتر قسمت های خودرو را دارد. سنسور های خودرو با دریافت اطلاعات از بخش های مختلف خودرو، آن ها را به کامپیوتر خودرو ارسال کرده و به این ترتیب باعث عملکرد بهتر خودرو می شوند. کیفیت ECU خودرو یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید قطعات خودرو باید به آن توجه کنید.

سوختن ECU خودرو، آسیب دیدن کامپیوتر خودرو بر اثر تصادف و یا رطوبت از جمله مواردی هستند که شما را ناچار به تعویض کامپیوتر خودرو می کنند.

انواع قطعات کروز

11. انواع لنت

لنت یکی از بخش های ترمز خودرو است. تماس بین لنت با دیسک خودرو باعث کم شدن سرعت و در نتیجه توقف خودرو می شود. لنت یک وسیله مصرفی خودرو است که پس از مدتی باید تعویض شود تا عملکرد ترمز خودرو دچار اختلال نشود. انواع لنت نیز یکی دیگر از انواع قطعات کروز است.

از جمله نشانه های فرارسیدن زمان تعویض لنت ترمز خودرو می توان به لرزش پدال ترمز، شنیدن صداهای غیرطبیعی در هنگام ترمز کردن و نامیزان شدن فرمان خودرو اشاره کرد.

12. جلوبندی خودرو

سیستم جلوبندی به قسمت جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود. جلوبندی یکی دیگر از انواع قطعات کروز است که وظیفه تعلیق خودرو و یا تصحیح حرکت خودرو در انواع دست ‌انداز‌ها و پیچ‌ های جاده را بر عهده دارد. سیستم جلوبندی خودرو شامل کمک فنر، سیبک‌ها، میل موجگیر یا میل تعادل، دستگاه تعلیق، بلبرینگ و توپی چرخ ها، رام، اکسل، شغال دست و سگ دست، سیستم فرمان، طبق و فنر می باشد.

لرزش فرمان در سرعت های خاص، ایجاد صدای نامتعارف در هنگام عبور از دست اندازها، صدای سوت کشیدن چرخ ها و کشیده شدن فرمان به طرفین از جمله نشانه های خرابی جلوبندی خودرو هستند.

13. انواع آینه کروز

آینه بغل یکی از بخش های مهم خودرو است که در حفظ امنیت رانندگی نقش به سزایی دارند. راننده به کمک آینه بغل های خودرو می تواند از وضعیت اطراف و انتهای خودرو آگاه شده و رانندگی مطمئن تری را داشته باشد.

14. انواع چراغ کروز

چراغ ها نیز یکی دیگر از انواع قطعات خودرو هستند که شامل انواع چراغ جلو، چراغ عقب، چراغ خطر، چراغ نقشه خوان، چراغ مه شکن، دیلایت و … هستند. چراغ ها جزء سیستم روشنایی خودرو هستند که در حفظ امنیت خودرو و سرنشینان نقش به سزایی دارند.

15. انواع ایربگ کروز

ایربگ یا کیسه هوا یکی از انواع لوازم ایمنی خودرو است. ایربگ بالشتکی است که در هنگام تصادفات، به سرعت باد می شود و بین سرنشین و خودرو قرار می گیرد تا امنیت سرنشین را حفظ کند. تعویض به موقع باعث عملکرد صحیح کیسه هوای خودرو می شود. از آن جایی که ایزبگ نقش مهمی در امنیت سرنشینان دارد، بنابراین به تعویض مرتب ایربگ در فواصل زمانی مشخص، اهمیت به سزایی دارد.

انواع قطعات کروز

16. منیفولد کروز

یکی دیگر از انواع قطعات کروز خودرو، منیفولد است. منیفولد با احتراق سوخت در پیشرانه خودرو مرتبط است. منیفولد انواع مختلفی دارد که شامل منیفولد هوا (منیفولد ورودی) و منیفولد دود (منیفولد خروجی) می باشد. افزایش مصرف سوخت خودرو، کم توان شدن خودرو، نشتی آب رادیاتور، داغ شدن پیشرانه از جمله مواردی است که نشان دهنده زمان تعویض منیفولد خودرو هستند.

17. لوازم جانبی کروز

لوازم جانبی نیز طیف وسیعی از قطعات خودرو را شامل می شوند. لوازم جانبی خودرو تحت عنوان قطعات تزئینی یکی دیگر از انواع قطعات کروز هستند. گستره لوازم جانبی خودرو بسیار زیاد است. اما به طور کلی لوازم جانبی خودرو در حقیقت تجهیزات فنی و قطعات یدکی رفاهی هستند که نصب آن ها در خودرو، می تواند علاوه بر ایمنی بالاتر، راحتی را نیز برای راننده و سرنشینان فراهم نمایند.

18. انواع سپر کروز

سپر که بخشی از جلوبندی خودرو است، یکی از انواع قطعاتی است که از بدنه و کابین خودرو در برابر ضربات احتمالی محافظت می کند. سپرها همواره در معرض ضربه و فشارهای مختلف هستند.

از آن جایی که سپر خودرو ضمن محافظت از رنگ و ساختار بدنه اتومبیل، نقش مهمی در وضعیت پایداری خودرو دارد، بنابراین تعویض سپر در زمان مناسب (هنگامی که سپر دچار شکستگی شده یا فرورفتگی زیادی در آن ایجاد شده) می تواند ریسک رخ دادن خطرات احتمالی بعدی را کاهش دهد.

انواع قطعات کروز

خرید انواع قطعات کروز

یدک نما نخستین بانک اطلاعاتی فروشندگان لوازم یدکی خودرو در کشور ایران است که با اتصال بین فروشندگان قطعات یدکی و مصرف کنندگان، واسطه ها را حذف کرده است. شما می توانید انواع لوازم یدکی مورد نیاز خود را در یدک نما مشاهده کرده و از تامین کنندگان مجاز قطعات خودرو خریداری نمایید.

بنابراین جهت خرید انواع قطعات کروز و یا سایر قطعات خودروی خود می توانید به فروشگاه ما سری بزنید و یا اگر مدل کالای مورد نظر خود را پیدا نکردید، با مشاورین فروش ما در تماس باشید.